T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AĞRI / MERKEZ - Seyit Ali Onbaşı Anaokulu

Dilimizin zenginlikleri projesi

Şbt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında yakından uzağa ilkesine uygun olarak Türk Kültürüne yönelik ögeler belirlendi. Bu ögeler belirlenirken çocuklarımıza kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri açısından yaşadığımız çevreyi ve bu çevredeki kültürel değerleri tanıtmayı amaçladık. Okul panomuzu Ağrı ile ilgili değerleri yansıtan resimler ve üç boyutlu maketlerle süsledik. Hazırladığımız çalışma sayfaları ile çocukların öğrenmelerini pekiştirdik. Ele aldığımız ögelerle ilgi bilmece kartlarımızı hazırlayarak etkinliklerimizi devam ettirdik. Çocuklarımıza işlediğimiz ögelerle ilgili okul dışı öğrenme etkinliği ile yaparak yaşayarak öğrenmeler ve deneyim kazanmalarına fırsat verdik.

Ock

Milli Eğitim Bakanlığının başlatmış olduğu Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayında etkileşimli kitap okuma etkinliği için 365 gün öykü serisinden Abimin Bavulu adlı hikaye kitabı okulumuz tüm sınıflarında okundu. Çocukların hikayede geçen anlamını bilmediklerini düşündüğümüz kelimeler okunup biraz duraksayıp dikkat çekildi. Çocukların bu kelimeler ile ilgili düşünceleri hakkında sohbet edildi. Etkileşimli kitap okuma etkinliği çeşitli sanat, oyun, okuma yazmaya hazırlık çalışmalarıyla desteklenerek tamamlandı.Çocuklarla birlikte pijama partileri düzenlendi.

Ock

Milli Eğitim Bakanlığının başlatmış olduğu Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayında etkileşimli kitap okuma etkinliği için Eğitime Erken Eğitimle Başla: EÇE Projesi kapsamında hazırlanan öykü kitapları serisinden Neşeli Ayak İzleri adlı hikaye kitabı okulumuz tüm sınıflarında okundu. Çocukların hikayede geçen anlamını bilmediklerini düşündüğümüz kelimeler okunup biraz duraksayıp dikkat çekildi. Çocukların bu kelimeler ile ilgili düşünceleri hakkında sohbet edildi. Etkileşimli kitap okuma etkinliği çeşitli sanat, oyun, okuma yazmaya hazırlık çalışmalarıyla desteklenerek tamamlandı.

Ara

Milli Eğitim Bakanlığının başlatmış olduğu Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayında etkileşimli kitap okuma etkinliği için 365 gün öykü serisinden Nerede Uyusam Acaba? adlı hikaye kitabı okulumuz tüm sınıflarında okundu. Çocukların hikayede geçen anlamını bilmediklerini düşündüğümüz kelimeler okunup biraz duraksayıp dikkat çekildi. Çocukların bu kelimeler ile ilgili düşünceleri hakkında sohbet edildi. Etkileşimli kitap okuma etkinliği çeşitli sanat, oyun, okuma yazmaya hazırlık çalışmalarıyla desteklenerek tamamlandı.Çocuklarla birlikte pijama partileri düzenlendi.

Ara

Milli Eğitim Bakanlığının başlatmış olduğu Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Aralık ayında etkileşimli kitap okuma etkinliği için 365 gün öykü serisinden Renkli Çizmeler adlı hikaye kitabı okulumuz tüm sınıflarında okundu. Çocukların hikayede geçen anlamını bilmediklerini düşündüğümüz kelimeler okunup biraz duraksayıp dikkat çekildi. Çocukların bu kelimeler ile ilgili düşünceleri hakkında sohbet edildi. Etkileşimli kitap okuma etkinliği çeşitli sanat, oyun, okuma yazmaya hazırlık çalışmalarıyla desteklenerek tamamlandı.

Ara

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okulumuz tüm sıınıflarında aileler ile yüzyüze toplantı yapılarak proje ile ilgili bilgilendirme yapıldı.Çocukların sözel dil becerilerini geliştirmeye yönelik yürütülen bir etkinliğe aileler gözlemci olarak katılım sağladılar.Ailelerin ve çocukların birlikte katılım gösterdiği " Aç Tırtıl" adlı hikaye kitabı etkileşimli hikaye okuma yöntemiyle okunarak bir etkinlik gerçekleştirildi.

Ara

“Bir dildeki sözlerin bütünü; söz hazinesi, söz dağarcığı, sözcük hazinesi, kelime hazinesi, kelime kadrosu, vokabüler” olarak tanımlanan söz varlığı, bireyler arası iletişim için çok önemlidir. Söz varlığı, aynı zamanda bireyin öğrenme yaşantısı boyunca depoladığı birikimi ifade etmektedir. Söz varlığının önemi sadece bununla sınırlı kalmayıp bireyin anlama ve anlatma becerisini de etkilemektedir.

Sözcük ile kavram arasında yakın bir ilişki mevcuttur. Sözcük söylendiğinde onu karşılayan kavram akla gelir. Bunun gerçekleşebilmesi için de bireyin o sözcüğün anlamına hâkim olması ve sözcükle ilgili kavramı gözünün önüne getirebilmesi, zihninde canlandırabilmesi gerekir.

Sözcük ve kavram zenginliği aynı zamanda düşünce zenginliğine işaret eder. İnsanın sözcük ve kavram yönünden zengin bir birikime sahip olması, düşüncede de zengin olmasını sağlar. Öğrencilerimiz için söz varlığını en verimli şekilde artırmayı ve kullanmayı sağlayacak ortam ise okullardır.

Dilimizin Zenginlikleri Projesi; okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

Bu sayede öğrencilerimiz dilimizin seçkin ve özgün eserlerini tanıyacak, eserlerimizde geçen sözcüklerin derinliklerini (çeşitli anlamlarını) öğrenecek; milletimizin kültürünü, birikimini, düşünce dünyasını ve hayat tarzını söz varlığımızın içinde yeniden keşfedecektir.